E-mail spamming

Articol postat de:

e-mail spamming

In Tehnologia Informatiei, spam se refera la mesaje email nesolicitate trimise in bloc (junk email). Aceasta inseamna ca un mesaj cu continut comercial sau chiar irelevant este transmis catre o multitudine de destinatari, care nu l-au solicitat.

Mesajele spam constituie un subiect controversat in Curtile de Justitie de pretutindeni, mai ales in ce priveste dreptul de a trimite mesaje catre adrese de email publice si private. Este mai curand o problema de consimtamant, decat de continut.

Pe langa mesajele de email, autorii de spam dezvolta noi cai de atac, folosind de exemplu mesageria instant/ instant messaging (spim), weblogs, Short Messagaing Service (SMS) sau pretinzand ca ofera servicii de optimizare pentru motoarele de cautare pe Internet(spamdexing).

Scopul mesajelor spam

Scopul acestor mesaje este de a tenta persoanele neavizate, sa cumpere produse si servicii mai mult sau mai putin legitime. Daca in trecut, principalul motiv era de a bombarda newsgroup-uri sau liste de email cu mesaje inutile sau inadecvate, in prezent spam-ul este „perfectionat”, orientandu-se catre interese banesti. Intalnim in mod curent spam comercial si uneori spam legat de anumite momente (campionate internationale, evenimente, subiecte de interes global).

Cele mai cunoscute obiective de email spam sunt:

  • Promovarea si vanzarea de produse si servicii.
  • Culegerea de informatii confidentiale (harvesting), cum ar fi parole, conturi bancare, etc. prin loterii online, fraude bancare sau mesaje umanitare.
  • Promovarea de concepte si ideologii.
  • Trimiterea de spam viral:
    • Infectarea si transformarea sistemului destinatar in PC zombie, pentru a forma retele periculoase (botnets).
    • Furt de identitate si frauda.

Metode de email spamming

Autorii de spam ofera de obicei serviciile lor (deseori ilegale) companiilor sau persoanelor care cauta un mod „mai ieftin” de a-si promova produsele.

Spammerii fie vand bazele de date companiilor interesate, fie vand serviciul complet: colectare de date, proiectarea canalului de transmitere a mesajului, pentru a evita detectarea sursei, si trimiterea de spam.
Promotorii castiga prin plasarea costurilor de publicitate asupra destinatarilor mesajului.

Mesajul spam este expediat catre colectii de adrese de email, culese prin diverse modalitati:

  • Harvesting (folosirea unor programe de cautare a adreselor de email in zonele publice, pe site-uri web sau pe servere de mail neprotejate);
  • Flooding sau dictionary spamming (generarea automata de conturi pe anumite domenii);
  • e-pending (cautarea de adrese valide pentru anumite persoane sau criterii);
  • Usenet posting (trimiterea catre newsgroup-uri);
  • Inscrierea in liste de email, cu scopul de a obtine acces la lista tuturor adreselor disponibile;
  • Accesarea agendei de contacte sau a datelor personale ale utilizatorilor, folosind programe malware;
  • Spionarea traficului de retea;
  • Sustragerea bazelor de date cu informatii;
  • Folosirea de virusi care inregistreaza datele introduse de utilizatori in formulare online.

Consecinte

Diverse sisteme sunt traversate de mesajul spam pana ce acesta ajunge la destinatie, pentru a ascunde expeditorul real.
Furnizorii de servicii de Internet (ISP) se confrunta cu probleme serioase de costuri si functionare, cum ar fi timp de procesare, viteza de procesare, costuri pentru latimea de banda.
Companiile si utilizatorii personali trebuie sa aplice liste sau scheme de filtrare, care maresc volumul din sistem, prin procesarea si stocarea unor cantitati mai mari de date.
Livrarea de mesaje si navigarea pe Internet sunt incetinite considerabil.
Mesajele cu spam viral raspandesc malware si sustrag date confidentiale.
Un mail-inbox aglomerat este un factor stresant pentru orice utilizator.

Cum evitati mesajele spam

Folositi solutii antivirus si antispam, actualizate in permanenta.
Actualizati in mod regulat sistemul de operare si aplicati cele mai recente „patch”-uri.
Verificati intotdeauna autenticitatea expeditorului si folositi semnatura digitala.
Aplicati filtre de continut, reguli euristice, filtre baysiene, graylists.
Nu deschideti mesajele suspecte.
Nu raspundeti si nu trimiteti mai departe mesajele spam.
Nu folositi instructiunile de dezabonare din astfel de mesaje.
Ignorati mesajele care sustin ca „ati solicitat” ceva sau ca ati incercat sa trimiteti un mesaj si ati primit o „eroare de transmitere”.
Folositi conturi de email si nume diferite, cand va inscrieti in newsgroups ori chat rooms.

Mascati adresa de email (de exemplu adaugand un sir de caractere la numele domeniului: nume@nospam.domeniu.com) sau mai bine nu va publicati adresa pe Internet.

Sursa: Avira


Add Comment Register



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>